Kuchnia japońska: sushi.

Grudzień 26, 2010 o 2:10 pm | Napisane w Japonia | 4 komentarze
Tagi: , ,

sushi.jpg

Sushi jest to potrawa, kojarząca się nam z Japonią.Składa się z róży zmieszanego z octem, a także surowej ryby i alg/wodorostów nori. Dodawane są też inne artykuły spożywcze, jak na przykład jajka, grzyby, czy owoce morza. W Polsce w ostatnim czasie dość popularne stały się knajpy podające sushi, możemy zaobserwować wzrost ich liczby w wielu polskich miastach.

Sushi je się palcami, chociaż w wielu miejscach ludzie są do tego nieprzyzwyczajeni i jedzą tę potrawę pałeczkami.

Rodzaje:

  • nigiri-zushi-jest to sushi formowane w dłoni
  • maki-zushi-sushi zwinięte w wodorost nori
  • sashimi-kawałek ryby(bez ryżu)
  • chirashi-zushi-podany ryż w miseczce z ułożonymi na nim kawałkami sashimi
  • temaki-zushi-sushi, które robią sobie sami spożywający, składniki mają podane na tacy
  • maki-zushi-zwijane w wałki sushi, okryte algami morskimi(potem cięte na kawałki )

Ponoć sushi wpływa dobrze na trawienie.. sam ryż zawiera spore ilości witamin A i B i PODOBNO pomaga w leczeniu cholery(u myszy XD).

Jeśli chodzi o gotowanie, to w niektórych sklepach możecie znaleźć całe zestawy potrzebne do przygotowania potrawy. Jeśli chcecie przepis, możecie go znaleźć na stronie http://www.sushiprzepisy.pl/przepisy/

 

Pozdrawiam.

Julia.

 

4 komentarze »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. no wreście dałaś znak życia!!!!!!!!!!!!!!;D myślałam że już nigdy nie dasz tutaj notki:(
    no dobra……. ja tu wylewam swoje żale a tu notka czeka na skomętowanie
    to juz piszę: szczerze jeszcze tego nie próbowałam(ale może w przyszłości….) ale z ręką na sercu muszę przyznać że na sam widok aż ślinka ciekie:) nie no muszę kiedyś spróbować tego daniaaa
    O_O ale się rozpisałam to chyba najdłuższy kom jaki w życiu napisałam
    ja nie mogę……… dobra kończę bo zaraz moja wypowiedż będzie dłuższa nawet od twojej noci tak więc do następnej(jutro spodziewaj się nowej notki na moim blogu więc musisz zajżeć bo dawno na nim nie byłaś:)

  2. u mnie nowa nocia zapraszam:D

  3. Uwielbiam sushi, zarówno je jeść jak i robić. Czasami urządzamy sobie wieczory sushi, kiedy przygotowujemy dwie ogromne deski sushi. Częściej jednak idziemy do sushi baru, albo ojciec wracając z pracy kupuje w drodze tackę sushi i przywozi ją do domu na kolację.

    W każdym razie, u mnie sushi zawsze mile widziane 😉
    Pozdrawiam, Ayame

  4. No pewnie ze dam i to nawet jutro więc wejdź:D


Skomentuj

Entries i komentarze feeds.

