Japonia: Legenda

Czerwiec 2, 2010 o 1:36 pm | Napisane w Japonia | 2 Komentarze
Tagi: , ,

Każdy kraj ma jakąś legendę. Zobaczcie, jaką ma Japonia. ; )

Według legendy państwo japońskie stworzyła pewna para – Izanagi i Izanami. Oni to stojąc na niebiańskim moście popatrzyli na ziemię, po czym zanurzyli w wodach oceanu włócznię. Po uniesieniu włóczni do góry, krople wody spadły z jej ostrza, stwardniały i zamieniły się w wyspy – nazwane Yamato. Następnie boska para zstąpiła na Ziemię, gdzie bogini urodziła boginię słońca Amaterasu, mającą władać Krainą Wysp – Japonią.

Bogini Amaterasu postanowiła zaprowadzić porządek i ogłosiła, że jej potomek zostanie władcą „Kraju Leżącego Pośród Rozległych Uprawnych Pól”. Odprawiając wnuka „Skrzącego się Jak Klejnot Przymiotami Godnymi Syna Słońca” Amaterasu powiedziała: „Powierzamy Ci władzę nad owym Krajem Świeżych Kłosów Ryżowych Leżącym Pośród Rozległych Uprawnych Pól. Powinieneś więc zgodnie z tym poleceniem zstąpić z nieba na ziemię!”
Jak przystało na boskiego wnuka wyprawa na ziemię była bardzo uroczysta. Bogini Słońca wyposażyła przyszłego, ziemskiego władcę w insygnia władzy, czyli krzywe klejnoty, zwierciadło ze spiżu, którym niegdyś obrażoną Amaterasu wywabiono z niebiańskiej jaskini oraz Miecz-Trawosiecz. Żegnając go powiedziała: „Czcijcie to zwierciadło ze spiżu tak samo jak mojego świętego ducha i jak oddajecie cześć mej własnej osobie”.

Moim zdaniem nawet to ciekawe. A szczególnie pierwsza część. A Wy co o tym myślicie?

~ Dobra, ja idę po kolejną paczkę chusteczek i wracam do łóżka. (Ach, te przeziębienia…)
Fumi.

2 Komentarze »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Sadze, ze jest to zywcem podobne do mitologii greckiej ;/ Haha, nie zartuje z tekstem, ale z minka jak najbardziej, bo czytajac ja, prawie caly czas sie usmiechalam! Kocham Mitologie ^^
    Legenda chyba nie pozostanie mi w pamieci, oprocz wstepu. Potem za dlugie nazwy itd….

  2. Ech, moja matura ustna z polskiego mi się przypomniała (zabrzmiałam jak staruszka, a „egzamin dojrzałości” miałam miesiąc temu ;D). Miałam temat o zaświatach i opowiadałam legendę o Izanagi i Izanami oraz Amaterasu ^^

    Swoją drogą w tym celu czytałam część Kojiki, czyli księgi będącej zbiorem trzech zwojów z zapisanymi wszystkimi mitami i opowieściami Japonii i naprawdę polecam jesli ktoś się tym interesuje. Niektóre są faktycznie fajne. Chociaż z drugiej strony przestrzegam ludzi o słabych nerwach i tych, których brzydzą dość… dokładne i „soczyste” opisy nieciekawych scen. Mitologią Japońska to naturalizm pełną parą – można się skrzywić od krwi, posiekanych na kawałeczki ciał czy opisów typu: „Bogini coś zjadła, wypluła i z tego narodził się ktośtam”, czy „Bóg wyciągnął coś z żołądka, a to później stało się czymśtam i z tego np. wyrosło zboże jedzone teraz przez ludzi”. Przy niektórych fragmentach miałam dość xD

    Ale w ogólnym odniesieniu do pytania „A Wy co o tym myślicie?” – moim zdaniem warto choć rzucić okiem na japońską mitologię bo jest czymś całkowicie odmiennym od oklepanej tak mitologii Grecji, czy Rzymu ;] Czy się spodoba? To już inna kwestia 😉

    Pozdrawiam ^^


Skomentuj

Entries i komentarze feeds.

